Автовиробники з піднесеністю сприйняли публікацію рішення Міжвідомчої комісії щодо запровадження додаткових мит на імпорт авто
14 березня 2013 року
в газеті "Урядовий кур’єр" опубліковано Повідомлення Міжвідомчої
комісії з міжнародної торгівлі "Про застосування спеціальних заходів
щодо імпорту в Україну легкових автомобілів незалежно від країни
походження та експорту". Спеціальні заходи застосовано строком на три
роки у вигляді спеціального мита залежно від об’єму циліндрів двигуна:
понад 1000 см3, але не більше як 1500 см3 у розмірі 6,46 %; понад 1500
см3, але не більше як 2200 см3 у розмірі 12,95 %; Заходи застосовуються
через 30 днів з дня опублікування вказаного повідомлення.
На думку автовиробників це дозволить завантажити заводи, що
позитивно позначиться на економіці регіонів та держави в цілому. Та
стане стимулом для створення нових робочих місць, збільшенню відрахувань
до соціальних фондів та бюджетів всіх рівнів. Сумний тренд
падіння виробництва автотехніки в Україні продовжується. Вітчизняні
автовиробники через відсутність механізмів захисту внутрішнього ринку і,
як наслідок, не завантаженість виробництва несуть величезні збитки.
Використання створених в Україні виробничих потужностей (корпорацією
"Богдан", "УКРАВТО", "Єврокар") не досягає і 20%. З врахуванням
кризисних явищ, що продовжуються, компанії вимушені скорочувати
працівників. На сьогодні у порівнянні з 2008 роком кількість працівників
на всіх автозаводах скоротилася більш ніж на 53%. З 2010 року на
українському ринку темп зростання імпорту випереджає темп зростання
автовиробництва в 1,5 рази, при цьому в період 2008-2010 років доля
імпорту легкових автомобілів виросла з 52% до 68%, а в 2011 році вона
склала 72%, в 2010 році об'єм імпорту автомобілів до України виріс на
70% до 2009 року, в 2011 році – на 84,3%, автомобілі займають одне з
перших місць у формуванні негативного сальдо торгівельного балансу і з
кожним роком ситуація погіршується.
|